Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Gotuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie OkiemMK.com. Zapraszam Was na nią serdecznie! Jeszcze dziś pierwszy post na nowym blogu, który cały czas udoskonalam! Konkursy oraz Wyzwania także zostały przeniesione na OkiemMK.com Dziękuję wszystkim, którzy zmienią adres bloga na blogrollu;)


http://okiemmk.com/


Stek z polędwicy wołowej w chińskim stylu

Jest to pozycja, o której mówiłam ostatnio. Wykorzystałam polędwicę wołową krwistą do tego pysznego dania. Normalnie, gdy chcemy, aby polędwica była średnio wysmażona czy wysmażona wkładamy ją na 3-4 min. do piekarnika na 180 st. C, a ja aby go niepotrzebnie nie rozgrzewać na 2 steki dodałam ją do chińszczyzny w najlepszym według mnie stylu. Prosto, zdrowo i z wykorzystaniem świeżych składników. W przepisie oczywiście mamy podstawowe dodatki w stylu chińskim, w które warto zainwestować raz i starczą nam na dłuuugi czas. Wykorzystujemy także tak znaną Trójcę Kuchni Chińskiej, czyli czosnek, papryczka chilli i świeży imbir. Palce lizać, a całość zajmuje ok 20 minut. Jeśli chcemy, aby trwało to krócej możemy zastosować makaron chiński, który wystarczy namoczyć we wrzątku! Dobrze wracamy do przepisu. 

polędwica wołowa krwista

Podstawowe składniki to:
oczywiście pokrojona w dość cienkie plastry krwista polędwica wołowa (jak ją zrobić krwistą znajdziecie tutaj).
pozostałe warzywa to często to co mamy w lodówce. Ja miałam szpinak, zielone szparagi, pieczarki, marchew, paprykę, cebulę, 


Nasza Trójca:
oczywiście ok 5 ząbków czosnku, 1-2 cm świeżego obranego imbiru oraz odrobinę świeżej lub zmielonej gruboziarnistej papryczki chili - jej ilość zależy od naszego upodobania

Podstawowe dodatki w stylu chińskim to:
ocet ryżowy, sos sojowy, olej sezamowy i arachidowy.
dodatkowo ja dodaję jeszcze biały pieprz i słodką paprykę w proszku.
Oczywiście możemy dodać jeszcze grzybki mung lub np. bambus, ale sekret tego dania leży w szpinaku i polędwicy, których jest najwięcej.
Ja wykorzystałam makaron spaghetti, ale wy możecie wybrać jakiś inny byle by był ciągnący;)

warzywa w woku

Przygotowanie:
Szykujemy sobie warzywa i dodatki. 
Ja szparagi po obraniu i odłamaniu łykowatych końcówek tnę je na krążki - zostawiam tylko główki w całości. Marchew ścinam na obieraczce, na cienkie paski. Pieczarki kroję w półksiężyce, podobnie z papryką i cebulą. Szpinak myjemy i odsączamy.


Dobra teraz smażymy:
Na gaz wykładamy wok, gdy się rozgrzej dodajemy na niego odrobinę oleju arachidowego oraz imbir i czosnek i podsmażamy pieczarki, paprykę, cebulę i marchew. Uważamy aby się nie spaliły. Ewentualnie możemy dodać około 1/4 szklanki wody. Po ok 2 minutach dodajemy szpinak, gdy zmniejszy objętość dodajemy szparagi. W trakcie możemy dodać znowu odrobinę wody oraz ok 1 łyżki octu ryżowego i sosu sojowego i papryczki chili. Przyprawiamy pieprzem i słodką papryką oraz olejem sezamowym. Gdy warzywa miękną, ale są nadal sprężyste i twardawe dodajemy ugotowany makaron - dokładnie mieszamy - następnie wrzucamy na ok 1 min. polędwicę w plastrach. W razie potrzeby doprawiamy przyprawami i sosem sojowym. Wykładamy na talerz i gotowe.









Pozdrawiam ciepło i życzę wszystkim owocnego dnia;))

9 komentarzy:

  1. Mięsko znowu boskie, ale jakoś mi ten makaron tu dziwny się wydaje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja kocham makaron i smakuje że aż ślinianki bolą, ale jak chcesz możesz wybrać ryż;))

      Usuń
    2. To wolę ziemniaki albo kaszę gryczaną, ryż w sumie też może być:)

      Usuń
    3. pieczone ziemniaczki z rozmarynem?? to całkiem dobre wyjście ale ja uważam że do chińszczyzny to musowo ryż lub makaron

      Usuń
  2. jak zwykle pysznie u Ciebie!!!
    Pozdrawiam wakacyjnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a dzięki, dzięki...zazdroszczę wakacji!!

      Usuń
  3. obłęd! ;) polecam też steki wołowe z grilla http://www.zgrilla.pl/pikantne-steki-wolowe-z-grilla/ dają radę ;)

    OdpowiedzUsuń

Czytam każdy komentarz i jeśli mam możliwość odwiedzam każdego blogera i przeglądam jego stronę. Pozdrawiam ciepło i zapraszam ponownie;)))