Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Gotuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie OkiemMK.com. Zapraszam Was na nią serdecznie! Jeszcze dziś pierwszy post na nowym blogu, który cały czas udoskonalam! Konkursy oraz Wyzwania także zostały przeniesione na OkiemMK.com Dziękuję wszystkim, którzy zmienią adres bloga na blogrollu;)


http://okiemmk.com/


Stewia zamiast cukru? Zdecydowanie tak! Oraz Mój Nowy Blog



Dziś jest w końcu słonecznie! Cała szaleję z radości po tygodniu z deszczem...Aż milej się wstaje. Dzisiejszy post będzie krótki, ale treściwy;) W środowisku blogowiczów poznałam tak wiele cudownych i życzliwych osób z którymi można podzielić się wrażeniami i uzyskać wiele rad odnośnie gotowania. W związku z tym postanowiłam założyć blog o mojej drugiej pasji - książkach
 http://mkczytuje.blogspot.com/ Mam nadzieję,iż znajdę osoby z którymi mogę podyskutować także o książkach. Mam nadzieję,iż zostanie dobrze przyjęty.Marzę o dyskusjach...może ktoś z Was jakieś fajne strony czy fora do dyskusji o książkach?

 
Pozdrawiam i zabieramy się teraz do Stewii, która odkryłam dość niedawno. Zakupić ją możemy na Stronie Kraina Herbaty w kwocie ok. 8zł/50g (moja paczka 150g kosztowała po rabacie około 20zł i Stewii jest naprawdę dużo). Nawet jeden pasek tej rośliny osłodzi nam filiżankę herbaty. Stewia jest niesamowicie słodka - słodsza od sacharozy do 300 razy. A przy tym zawiera ZERO kalorii i nie szkodzi diabetykom- nie podnosi poziomu cukru. Gdy weźmiemy kilka listków do buzi i po żujemy poczujemy słodkość niczym ulepek - dlatego niewielka ilość starczy każdemu z nas.. Jest to całkowicie naturalny słodzik, który możemy zakupić także w sproszkowanej wersji lub w tej bardziej syntetycznej - oczywiście z dodatkiem chemii - jako nasz tzw. słodzik w proszku, który jest droższy i dla mnie gorszy od naturalnych liści. Stewie możemy hodować cały rok w doniczkach w domu lub w okresie wiosenno-letnim w ogrodzie. Idealnie rozwiązanie dla ludzi, którzy chcą lub muszą unikać szkodliwego cukru. Ponadto Stewia jest bezpieczna dla osób chorych na fenyloketonurię, działa przeciwgrzybicznie i przeciwbakteryjnie w jamie ustnej oraz jest bogata w wit. C, beta-karoten, wapń, magnez, żelazo oraz liczne mikroelementy. W badaniach stwierdzono także jej pozytywny wpływ na choroby nadciśnienia i cukrzycy. Dlatego polecam ją wypróbować lub posadzić. Jest naprawdę świetna. Internetowy zakup ziaren to cena od 1,5-5 zł za 120 ziaren (bez kosztów transportu). Do następnego posta;)


5 komentarzy:

  1. Marto mam fajny konkurs na blogu!

    Zapraszam do wzięcia udziału w konkursie: http://orcia.blogspot.com/2013/06/konkurs-kuchnia-z-rozan.html sporo nagród do zdobycia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nominowałam Cię do Liebster Award Blog. Wzorowo prowadzisz bloga.
    http://kosmetycznie1993.blogspot.com/2013/06/liebster-award-blog.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Przesylam nominacje.Wiecej informacji Gotuj zdrowo!Guten Appetit!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio się dowiedziałam, że istnieje coś takiego jak stewia. Muszę się w nią zaopatrzyć. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. koniecznie musisz się zaopatrzyć warto;))

    OdpowiedzUsuń

Czytam każdy komentarz i jeśli mam możliwość odwiedzam każdego blogera i przeglądam jego stronę. Pozdrawiam ciepło i zapraszam ponownie;)))