Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Gotuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie OkiemMK.com. Zapraszam Was na nią serdecznie! Jeszcze dziś pierwszy post na nowym blogu, który cały czas udoskonalam! Konkursy oraz Wyzwania także zostały przeniesione na OkiemMK.com Dziękuję wszystkim, którzy zmienią adres bloga na blogrollu;)


http://okiemmk.com/


Sernik na zimno

Zaszaleliśmy z mężem i  moją siostrą;) możecie zobaczyć tego efekty...bardzo dawno nie jadłam sernika na zimno...smaki dzieciństwa... Nie powinna, ale co tam chociaż jeden kawałek zjadłam;D Pozdrawiam ciepło;)


Składniki na tradycyjny sernik:
30 dag białego sera, który mieliny 2-krotnie lub gotowy ser do sernika
2 żółtka
0,5kostki margaryny
1 cukier waniliowy
1 szkl. gorącego mleka
1 szkl. cukru
2 łyżki żelatyny
1 galaretka do wyboru
owoce jeśli chcemy np. brzoskwinie
rodzynki wedle uznania

Moja opcja:
Możemy porcję podzielić na pół i tak jak ja do jednej porcji dodać 1 łyżkę kakao.

 Przygotowanie:

I Żelatynę rozpuszczamy w zimnej wodzie i troszkę podgrzewamy.
II Żółtka,cukier i margarynę ucieramy.
III Następnie dodajemy zmielony ser, przestudzone mleko i żelatynę.
IV Jeśli chcemy dokładamy rodzynek.
V Wykładamy masę w tortownicy (wysmarowanej tłuszczem lub wyłożonej papierem) następnie jeśli chcemy układamy na niej owoce i zalewamy tężejącą galaretką. Chowamy do lodówki aż całkowicie stężeje.


W mojej wersji:
Gotową masę dzieli na pół. Do jednej porcji dodajemy kakao. Wylewamy pierwszą część,gdy zastygnie wylewamy drugą kakaową. Gdy ta także zastygnie układamy owoce i wylewamy lekko ściągająca się galaretkę i chowamy do lodówki



19 komentarzy:

  1. wyglada pieknie, chce go zjesc..TERAZ :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wygląda! I jakie równiutkie warstwy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda cudnie! może się przekonam do serników na zimno, bo rzadko je robię i jakoś nie mam smaku na nie. Ale jak coś tak wygląda, to jednak chce mi się tego spróbować :D mniam

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki wszystkim za pozytywne opinie. Olguś ja także nie przepadam za sernikiem na zimno ale u mnie wszyscy uwielbiają, więc robimy.;) i od czasu do czasu zasmakuje i mi;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak to bosko wygląda - uwielbiam tego typu desery, mniam! Przepiękne zdjęcia! łał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zdecydowanie mój faworyt - kooooocham takie zimne serniki. Jak tak zezuję po tych Twoich blogach, to sobie myślę, że z Ciebie taki człowiek-orkiestra! I to nastrojona, i dobrze brzmiąca.

      Usuń
    2. Dzięki Kochanieńka za te cudowne słowa! mam czas to szaleję z moimi pasjami;) przyjdą dzieci...to nie będę już miała tyle czasu;))

      Usuń
    3. Zdecydowanie nie będziesz miała, więc korzystaj teraz:P

      Usuń
  6. Wygląda przepysznie. Będę musiała wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Marto najlepsze życzenia imieninowe Ci życzę!!!
    Niech Cię otaczają zawsze same Dobre Anioły!!
    Miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  8. Własnie o taki przepis mi chodziło. Jutro ja będę delektować się tym smakiem . MIODZIO ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super,dziękuję za takie osoby które potrafią się dzielić swoją pasją z innymi. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja właśnie takie zrobiłam :)bo tak smacznie wyglądało ze nie mogłam się oprzeć :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Na jaką średnice tortownicy ten przepis?

    OdpowiedzUsuń

Czytam każdy komentarz i jeśli mam możliwość odwiedzam każdego blogera i przeglądam jego stronę. Pozdrawiam ciepło i zapraszam ponownie;)))