Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Gotuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie OkiemMK.com. Zapraszam Was na nią serdecznie! Jeszcze dziś pierwszy post na nowym blogu, który cały czas udoskonalam! Konkursy oraz Wyzwania także zostały przeniesione na OkiemMK.com Dziękuję wszystkim, którzy zmienią adres bloga na blogrollu;)


http://okiemmk.com/


ZUpa krem wiosenna ze szparagów, cukinii i marchewki

Maj - miesiąc szparagów. Muszę przyznać,iż odkryłam je dość późno - bo w zeszłym roku i od tego czasu zajadam się nimi ile mogę. Wczoraj zaszalałam i zrobiłam zupę krem, trochę wzorowałam się na dziewczynach z Programu Szczypta Smaku w TVN Style -  jednak dodałam serek topiony, marchew,grzanki oraz papryczkę chili. Zupka wyszła kremowa z wyraźnym smakiem szparagów i chrupiącymi grzankami.


Składniki:

pęczek zielonych szparagów
1 mała cukinia
kilka liści zielonej sałaty
2 małę młode marchewki
łyżka natki pietruszki
trochę estragonu
sól morska i pieprz, papryczka chili



do smaku
grzanki
serek śmietankowy topiony
1 średnia cebula
4 małe ząbki czosnku
 oliwa z oliwek


Przygotowanie:

W garnku rozgrzewamy oliwę podsmażamy na niej cebulę i czosnek. Następnie dodajemy marchew i cukinie w skórce pokrojone w kostkę.
Szykujemy sobie szparagi. Zielonych szparagów nie obieramy tylko jak chwycimy je i zegniemy to złamie nam się łykowata część, której nie jemy - tylko wyrzucamy. Kroimy je na mniejsze kawałki - zostawiamy kilka główek jako ozdobę i/lub wypełnienie zupy zamiast np. makaronu. Rwiemy sałatę na mniejsze kawałki. Po około 5 minutach podsmażania pierwszych warzyw dodajemy szparagi, estragon, natkę pietruszki oraz przyprawiamy. Podsmażamy kolejne 5 minut. Następnie zalewamy wodą ok 1l. Po ok. 10 minutach od zagotowania dodajemy sałatę i gotujemy jeszcze chwilę, aż warzywa zmiękną. Przyprawiamy. Następnie blendujemy. Dodajemy serek, jeśli trzeba doprawiamy i blendujemy powtórnie, aby serek i przyprawy wymieszały się z całą zupą. Do gorącej zupy dodajemy główki szparaga, aby zmiękły. Zielone szparagi możemy jeść także na surowo lub zblanszowane. Podajemy z grzankami. Dziewczyny w programie nie dodawały soli oraz serka topionego - zamiast tego posypały zupę parmezanem.



1 komentarz:

  1. Szparagi cukinia wszystko dla mnie!!!
    Jutro wypróbuje i pochwalę się u siebie:):)
    Zmieniłam nazwę i sobie troszkę namieszałam:):)
    http://loyalpat.blogspot.com/
    Pozdrawiam z Miszmaszowej Krainy


    OdpowiedzUsuń

Czytam każdy komentarz i jeśli mam możliwość odwiedzam każdego blogera i przeglądam jego stronę. Pozdrawiam ciepło i zapraszam ponownie;)))