Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Gotuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie OkiemMK.com. Zapraszam Was na nią serdecznie! Jeszcze dziś pierwszy post na nowym blogu, który cały czas udoskonalam! Konkursy oraz Wyzwania także zostały przeniesione na OkiemMK.com Dziękuję wszystkim, którzy zmienią adres bloga na blogrollu;)


http://okiemmk.com/


Żyj zgodnie ze swoją grupą krwi - grupa krwi AB




Grupa AB jest specyficzna grupą krwi – połączeniem grupy A i B. Osoby z tą grupą winny za podstawę diety wziąć bogactwa morza, tofu i w małych ilościach mięso – np. indyka, królika czy baraninę, a unikać kurczaków, kukurydzy i większości roślin strączkowych. Jeśli chodzi o ćwiczenia to idealne będą ćwiczenie relaksująco-uspokajające tj. joga, spacery czy tai-chi. Mięso winno być spożywane w niewielkich porcjach – aby było łatwiejsze do strawienia. Może wybierać z wielu owoców morza i ryb, a jajka są bardzo dobrym źródłem białka. Zalecana jest oliwa z oliwek, a z orzechami i pestkami należy uważać, gdyż osoby z grupą AB mają często problemy z woreczkiem żółciowym. Ponadto spożywamy sporo warzyw i owoców oraz stosować wiele przypraw i dodatków z grup zalecanych i obojętnych.

Produkty wskazane:
grupa
rodzaj
Mięso i drób
Baran, indyk, jagnięcina, królik
Owoce morza
Anioł morski, dorsz, jesiotr, makrela, morszczuk, okoń oceaniczny, pikerel, pstrąg tęczowy, sardynki, szczupak, ślimak, tuńczyk biały, troć
Jaja i produkty mleczne
Jogurt, kefir, kwaśna chuda śmietana, mleko kozie, ser farmer, ser feta, ser mozzarella, ser kozi, ser risotta, serek wiejski
Oleje i tłuszcze
Miso, olej canola, oliwa z oliwek
Orzechy i pestki
Kasztany, masło z orzeszków ziemnych, orzeszki ziemne, orzech włoski
Fasole i inne strączkowe
Soczewica zielona, fasola navy, pinoto i czerwona, czerwona soja
Przetwory zbożowe
Dmuchany ryż, proso, orkisz, owsianka, otręby owsiane i ryżowe
Chleb i bułki
Z brązowego ryżu, z kiełków pszenicy, 100% żytni, z mąki sojowej, pieczywo chrupkie Wasa, żytnie, z prosa, wafle ryżowe
Ziarna i makarony, mąka i zboża
Ryż Quinna i ryżowy, biały i dziki ryż, jagody orkiszu, owies, proso, ryż basmati, ryż brązowy mąki: owsiana, ryżowa, żytnia, orkiszowa, z kiełków pszenicy, soja w proszku
warzywa
Bakłażan, brokuł, burak czerwony, czosnek, gorczyca, grzyby maitake, kalafior, kiełki lucerny, mniszek lekarski, ogórek, pasternak, pietruszka, seler, słodkie ziemniaki
owoce
Agrest, ananas, arbuz, cytryna, figi, grejpfrut, kiwi, malinojeżyna, śliwki: ciemne, czerwone, zielone, winogrona, wiśnie, żurawina
Soki i napoje
Sok z: ciemnej wiśni, kapusty, marchwi, papai, selera, winogrona, żurawiny
przyprawy
Chrzan, curry, czosnek, miso, pietruszka
Inne dodatki
żadne
Herbatki ziołowe
Echinacea. głóg, imbir, korzeń lucerny, liście truskawki, lucerna, łopian, owoce dzikiej róży, rumianek, zielona herbata, żeńszeń
używki
Kawa z kofeiną i bez, zielona herbata
Dodatki słodzące
Miód, melasa, cukier nierafinowany

 Produkty neutralne:
grupa
rodzaj
Mięso i drób
Bażant, wątroba
Owoce morza
Kałamarnica, karp, kawior, łosoś, Lucjan, okoń, omułki, sum, śledź świeży
Jaja i produkty mleczne
Chude mleko, mleko 2%, m. sojowe, ser cheddar, edamski, ementaler, gouda, szwajcarski, śmietankowy
Oleje i tłuszcze
o. lniany, z orzeszków ziemnych
Orzechy i pestki
Orzeszki pinii, migdały, makadamia, nerkowce, brazylijskie, pistacje
Fasole i inne strączkowe
Bób, fasola biała, pnąca, szparagowa, zielona, soczewice, zielony groszek
Przetwory zbożowe
Amarant, granola, jęczmień, kiełki pszenicy, otręby pszenicy, skrobia
Chleb i bułki
Chleb orkiszowy, obwarzanki, bułki z otrębów: owsa, pszennych, chleb pszenny, wieloiarnisty, z mąki durum, pełno-pszenny
Ziarna i makarony, mąka i zboża
Mąka: biała, graham, z kaszy mannej, pełno-pszenna, orkiszowa, durum
warzywa
Brukselka, botwina, cebule, chrzan, cukinia, dynia, dymka, imbir, grzyby enoki, shiitake, białe i czerwone ziemniaki, kalarepa, kapusta biała, czerwona, pekińska, kminek, kolendra, fenkuł, marchew, oliwki zielone i greckie, pędy bambusa, pieczarki, pomidory, por, rzepa, sałata, sałata rzymska, szalotka, szparagi, trybula ogrodowa, dyniowate
owoce
Borówki, brzoskwinie, gruszka, jabłko, jeżyna, malina, mandarynka, melon, morela, nektarynka, czarny bez, papaja, plan taty, porzeczka czarna i czerwona, rodzynki, śliwki, truskawki
Soki i napoje
Jabłkowy, śliwkowy, ananasowy, grejpfrutowy, morelowy, ogórkowy, woda z cytryną
przyprawy
Agar, bazylia, cynamon, cząber, estragon, gałka muszkatołowa, gorczyca, goździki, kardamon, , kimin, kolendra, koper, liść laurowy, majeranek, melisa, mięta pieprzowa, mięta, ocet: balsamiczny, jabłkowy,winny, papryka, rozmaryn, sól, sos sojowy, szafran, szałwia, szczypiorek, trybula ogrodowa, tymianek, wanilia
Inne dodatki
Galaretki i dzemy z zalecanych owoców, majonez, musztarda, niskotłuszczowe sosy do sałatek z zalecanych składników
Herbatki ziołowe
Cayenne, bez czarny, brzozowa, dziurawiec, wiąz, kora dębu, liscie malin, mięta zielona, morwa, pietruszka, szałwia, waleriana, werbena
używki
Czerwone i białe wino, piwo, woda sodowa
Dodatki słodzące
Cukier biały i brązowy, czekolada, miód, syrop klonowy, ryżowy

 Produkty niewskazane- należy unikać:
grupa
rodzaj
Mięso i drób
Bekon, cielęcina, dziczyzna, gęś, kaczka, kuropatwa, kury typu mięsnego, przepiórka, serca, szynka, wieprzowina, wołowina
Owoce morza
Halibut, homar, krab krewetka, łosoś wędzony, małże, ostrygi, ośmiornica, rak, sola, żaba
Jaja i produkty mleczne
Lody, masło, pełne mleko, ser blue i brie, ser parmezan
Oleje i tłuszcze
o. sezamowy, kukurydziany, bawełniany, słonecznikowy
Orzechy i pestki
Mak, dynia, słonecznik, sezam, orzechy laskowe
Fasole i inne strączkowe
Ciecierzyca, f. adzuki i czarna, groszek czarne oczko
Przetwory zbożowe
Gryka, mąka kukurydziana, płatki kukurydziane
Chleb i bułki
Bułki kukurydziane
Ziarna i makarony, mąka i zboża
Kasza gryczana, mąka: jęczmienna, makaron z karczocha
warzywa
Awokado, karczoch, kiełki mung, rzodkiewki, kukurydza, czarne oliwki, papryka czerwona, żółta, jalapeno, rzodkiewka
owoce
Banany, granaty, mango, kokosy, pomarańcza, rabarbar
Soki i napoje
pomarańczowy
przyprawy
Anyżek, kapary, ocet biały, pieprz czarny i Cayenne, tapioka, żelatyna
Inne dodatki
Ketchup, marynaty: kwaśne, słodkie, koszerne, z koprem, przyprawy smakowe, sos Worcestershire
Herbatki ziołowe
Aloes, chmiel, lipa, rabarbar, tasznik posp.,
używki
Coca-cola, likiery, napoje gazowane i n.g. dietetyczne, czarna herbata
Dodatki słodzące
Słód jęczmienny, syrop kukurydziany

Podział ten jest bardziej rozległy. Ja wymieniłam tylko wszystkie produkty, które są wskazane do spożycia, produkty neutralne i niewskazane – wymieniłam te najczęściej stosowane w naszej kuchni i najbardziej znane. Więcej informacji możemy znaleźć w książce;). Ja od siebie powiem tylko, iż mam grupę AB i zdziwiłam się, iż nie mogę jeść niektórych  produktów – choć je uwielbiam. Po zastosowaniu diety po jakimś czasie zauważyłam różnice - skończyło się wiele prozaicznych dolegliwości, ale bardzo szybko przyszła monotonia związana z małą dostępnością wielu produktów.

Przykładowym daniem dla osób z tą grupą krwi może być pstrąg maślano-czosnkowy widoczny na zdjęciu poniżej.

W kolejnych artykułach znajdziecie informacje oraz przepisy dla pozostały grup krwi – dlatego zapraszam;))










Źródło: „Gotuj zgodnie ze swoją grupą krwi” Dr Peter J.D’Adamo, C. Whitney

1 komentarz:

  1. oo moja grupa, najrzadsza. kolejny raz utwierdzam się w przekonaniu, że człowiek posiada instynkt, co powinien, a czego nie powinien jeść:) ja nawet nieświadomie, ale jem zgodnie z tym, co tu jest napisane :)

    OdpowiedzUsuń

Czytam każdy komentarz i jeśli mam możliwość odwiedzam każdego blogera i przeglądam jego stronę. Pozdrawiam ciepło i zapraszam ponownie;)))