Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Gotuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie OkiemMK.com. Zapraszam Was na nią serdecznie! Jeszcze dziś pierwszy post na nowym blogu, który cały czas udoskonalam! Konkursy oraz Wyzwania także zostały przeniesione na OkiemMK.com Dziękuję wszystkim, którzy zmienią adres bloga na blogrollu;)


http://okiemmk.com/


Sałatka gyros z jogurtowo-majonezowym sosem





Każdy chyba zna powiedzenie" stare ale jare" i tak jest z tą sałatką..uwielbiam ją. W mojej wersji dodałam jogurt do sosu;)

Składniki:
pierś z kurczaka
cebula 1szt.
ogórek konserwowy 4-7szt.
kukurydza mala puszka
kapusta pekińska średnia
ketchup
majonez
przyprawa gyros - najlepsza firmy prymat
2 papryki różne kolory
opcjonalnie jogurt


Przygotowanie:

Istnieją dwa sposoby przygotowania. W obydwu kroimy wszystkie składniki i smażymy zamarynowanego w przyprawach kurczaka.
W pierwszej wersji mieszamy wszystkie składniki i podajemy zmieszany sos: majonez z ketchupem osobno, tak aby każdy mógł sobie na talerzu wymieszać sałatkę z taką ilością sosu jak chce.


Druga wersja jest warstwowa (od spodu miski):
1. mięso
2.ketchup warstwa
3.cebula
4.majonez
5.ogórki
6.kukurydza
7,papryka
8.majonez
9.ketchup
10 spora warstwa kapusty pekińskiej


opcjonalnie możemy wymieszać majonez z jogurtem aby sos był delikatniejszy... Więcej przypraw nie potrzeba ponieważ przyprawa do gyrosa jest intensywna. Przyjmuje się iż na 2 pojedyncze piersi z kurczaka schodzi jedno zwykłe opakowanie przyprawy.

Niestety w tej sałatce nie zaskoczę przyprawami...jest to jedna z niewielu potraw w której stosuje gotową mieszankę przypraw...

3 komentarze:

  1. Gdy zaczynałam swoją przygodę z odchudzaniem - ta sałatka mi życie ratowała w pracy. Jadłam ją codziennie praktycznie. Bo była szybka i dobrze znosiła podróże w torbie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam sałatkę gyrosową! Mniam! Sprawdza się i na imprezach, i na domowe śniadanko...
    p.s. widziałam, że autorką ciekawej akcji jesteś :)
    buziaki!
    O.

    OdpowiedzUsuń

Czytam każdy komentarz i jeśli mam możliwość odwiedzam każdego blogera i przeglądam jego stronę. Pozdrawiam ciepło i zapraszam ponownie;)))