Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Gotuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie OkiemMK.com. Zapraszam Was na nią serdecznie! Jeszcze dziś pierwszy post na nowym blogu, który cały czas udoskonalam! Konkursy oraz Wyzwania także zostały przeniesione na OkiemMK.com Dziękuję wszystkim, którzy zmienią adres bloga na blogrollu;)


http://okiemmk.com/


Moja dieta w 2013 roku ciąg dalszy, czyli trochę o diecie początkującego cukrzyka;)



 Od niedawna dowiedziałam się,iż jestem cukrzykiem, ze względu na nagły wzrost wagi spowodowany niewłaściwym leczeniem hormonalnym (10kg w 6 miesięcy) nabawiłam się cukrzycy. Dostałam odpowiednie leki - na szczęście tabletki i po rozmowie z diabetologiem oraz dietetykiem w szpitalu w 3 miesiące schudłam 12kg, a mój poziom cukru jest odpowiedni. Co prawda ta dieta była drastyczna i musiałam schudnąć szybko ze względu na inne problemy zdrowotne. Dlatego opiszę moją dietę, pokaże co robiłam dobrze, a co źle, ale pamiętajmy, iż specjaliści najlepiej nam doradzą - najgorsze jest "leczenie" się samemu;) Moje doświadczenia winny być tylko wskazówkami. W tej chwili 90% mojego jedzenia jest przystosowane do diety cukrzyka.
Jak pisałam we wcześniejszym artykule tak teraz powtórzę:

NAJWAŻNIEJSZA JEST KONSEKWENCJA!

5-6 POSIŁKÓW DZIENNIE TO JEST TO !;)

Pamiętajmy,iż godziny posiłków są równie ważne dla cukrzyka, jak i dla osoby zdrowej.
pomiędzy godzina 7-9 organizm intensywnie wydziela enzymy odpowiedzialne za trawienie tłuszczów. Na śniadanie powinniśmy zaserwować sobie nabiał: biały ser, jajko na miękko lub pełnoziarniste pieczywo z wędzona szynką z indyka. 

Drugie śniadanie to może być dla nas owoc. Owoce winno się spożywać do godziny 12.00 - owoce dostarczają nam glukozę, której za duże ilości niestety organizm cukrzyka nie trawi. Owoce zawierają cukry proste - także jeśli nie mamy cukrzycy, a chcielibyśmy schudnąć warto je ograniczyć;) Ja nigdy nie przepadałam za słodkim, ale owoce uwielbiałam...teraz musiałam praktycznie się z nimi pożegnać;( Owoce zalecane dla cukrzyków to przede wszystkim: kiwi, grejpfrut, porzeczki, agrest czy truskawki. Spożywanie ich do określonej godziny pomoże nam zgubić kilogramy, ale także utrzymać poziom cukru na odpowiednim poziomie. 

Obiad najlepiej spożywać w godzinach 12-14, kiedy występuje najwyższa aktywność enzymów trawiących białka. Obiad powinien składać się z węglowodanów i białek oraz oczywiście warzyw. Mięso wybieramy chude - grillowane, gotowane czy pieczone tj. drób, cielęcina czy królik oraz ryby. 

Około godziny 16.00 rośnie nam poziom insuliny, a organizm łaknie cukrów. Najlepszym rozwiązaniem jest odrobina bakalii, lekka sałatka czy jogurt, serek grani czy kefir.

Wieczorem jedzenie rozkłada się bardzo wolno, trawiny i wchłaniamy jedzenie gorzej. Dlatego kolacja w godzinach 18-19.00 winna być lekka i składać się z lekkostrawnego posiłku. Mogą to być gotowane warzywa. Czy sałatka z pomidora, ogórka i rzodkiewki;)Powinniśmy zrezygnować z roślin strączkowych, które nas rozdymają.

Pamiętajmy,iż kwasy omega zawarte w rybach są dla nas zbawienne. Przyśpieszają metabolizm i zapobiegają otyłości brzusznej. To doskonałe źródło białka, które buduje mięśnie i nie odkłada się w talii. Ponadto wszelkie sałatki zawierające jogurt czy oliwę z oliwek, będą zbawienne zarówno dla naszych kilogramów jak i urody;)

Jeśli chodzi o zakupy to musimy niestety czytać etykiety i sprawdzać zawartość cukrów, które często występują na plakietkach jako WĘGLOWODANY.
Ponadto winniśmy odstawić wszelkie słodkie produkty - typu soki, ciasta, ciasteczka, owoce zawierające sporą ilość cukru, tłuste mięsa, sery oraz białe pieczywo.

Dla mnie najgorszym w tej diecie jest przestrzeganie pór posiłków - prawda jest taka, iż jesteśmy zabiegani, ale przy odpowiedniej organizacji i chęci zdrowego trybu życia - damy radę.

W kolejnym artykule powiem o tych "złych" rzeczach związanych z dietą, czego się wystrzegać , czego unikać...

Na razie zapraszam na na obiad w postaci pieczonego pstrąga w folii lub grochówki na delikatnym mięsie;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytam każdy komentarz i jeśli mam możliwość odwiedzam każdego blogera i przeglądam jego stronę. Pozdrawiam ciepło i zapraszam ponownie;)))