Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Gotuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie OkiemMK.com. Zapraszam Was na nią serdecznie! Jeszcze dziś pierwszy post na nowym blogu, który cały czas udoskonalam! Konkursy oraz Wyzwania także zostały przeniesione na OkiemMK.com Dziękuję wszystkim, którzy zmienią adres bloga na blogrollu;)


http://okiemmk.com/


Mazurek kruchy zpowidłami, czekoladą i bakaliami

Nigdy nie przepadałam za mazurkiem, bo był takiiii słodki, aż odkryłam mazurka mojej teściowej - niebo w gębie. Bardzo polecam i to nie tylko na święta;)





Składniki:

20 dag maki
12 dag margaryny
7  dag cukru pudru
1 żółtko

Polewa:

10 dag masła
2 łyżki mleka
10 dag cukru
1 płaska łyżka maki ziemniaczanej
2 łyżki kakao

Przygotowanie:

I Wysypujemy mąkę na stolnice
II Dodajemy pokrojona w kostkę margarynę,cukier i żółtko
III Zagniatamy ręcznie do uzyskania jednolitej masy
IV Wykładamy na blaszkę - jednocześnie tworząc krawędź na powidła i polewę
V Dość gęsto nakłuwamy ciasto widelcem na całej powierzchni.
VI Pieczemy w 200st.C, aż ciasto będzie brązowe i gotowe w środku.
VII Przygotowujemy polewę czekoladową

Gdy ciasto ostygnie 

I Wykładamy warstwą powideł śliwkowych
II Następną warstwą jest ciepła polewa czekoladowa
III Następnie przyozdabiamy bakaliami,orzechami,płatkami kokosowymi wedle uznania.

Ja najbardziej lubię rodzynki, śliwki, morele, żurawinę oraz migdały.
Smacznego

3 komentarze:

  1. Piękny mazurek, ślicznie ozdobiony :) Dzięki za pyszny wpis do mojej akcji na durszlaku :) Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapachniało mi powidłami i czekoladą :P Czyli, że nie jest słodki za bardzo?

    OdpowiedzUsuń

Czytam każdy komentarz i jeśli mam możliwość odwiedzam każdego blogera i przeglądam jego stronę. Pozdrawiam ciepło i zapraszam ponownie;)))