Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Gotuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie OkiemMK.com. Zapraszam Was na nią serdecznie! Jeszcze dziś pierwszy post na nowym blogu, który cały czas udoskonalam! Konkursy oraz Wyzwania także zostały przeniesione na OkiemMK.com Dziękuję wszystkim, którzy zmienią adres bloga na blogrollu;)


http://okiemmk.com/


Karpatka

Kolejne ciasto z serii: "przepis Teściowej" ;D Z mężem pilnie uczymy się na jej wskazówkach;)


Składniki:
5 jaj
1 szkl. mąki
1 szkl. wody
3/4 kost. margaryny

MASA
1/2 l mleka
3 łyżki mąki zwykłej
1 łyżka ziemniaczanki
1 kostka margaryny
1 szkl. cukru pudru
cukier waniliowy
kwasek cytrynowy

Przygotowanie:
I Wodę z tłuszczem zagotować dodać mąkę. Przestudzić. Do przestudzonego ciasta dodawać kolejno jajka.
II Ciasto podzielić na 2 części i kolejno piec. Pieczemy w 200st. C 30-50min., aż ciasto będzie suche, zarumienione, chrupiące i pofałdowane. Ciasto studzimy.
III Przekładamy masą.

MASA:


IV Połowę mleka musimy zagotować. Z 2 częścią mleka rozmieszać mąkę. Całość wymieszać i gotować jak budyń. Masa będzie miała konsystencję budyniu.
V Margarynę ucieramy z cukrem dodajemy  do niej zimną masę "budyniową" i kwasek cytrynowy do smaku.
VI Na wierzchu lukrujemy.


4 komentarze:

  1. MK ale mi smaka narobiłaś :))) Karpatka to moje ciasto nr 1. Muszę kiedyś zrobić :))
    Pozdrawiam i życzę kolejnych udanych wypieków,
    Olinka - Smakowy Raj

    ps. dodaje się do podglądaczy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pojetni uczniowie,fajne ciacho,bardzo lubie.pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. ale pyszności u Ciebie... poproszę kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje ulubione ciasto od kiedy pamiętam :D Jak byłam mała mama zawsze robiła mi je na urodziny :D

    OdpowiedzUsuń

Czytam każdy komentarz i jeśli mam możliwość odwiedzam każdego blogera i przeglądam jego stronę. Pozdrawiam ciepło i zapraszam ponownie;)))