Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Gotuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie OkiemMK.com. Zapraszam Was na nią serdecznie! Jeszcze dziś pierwszy post na nowym blogu, który cały czas udoskonalam! Konkursy oraz Wyzwania także zostały przeniesione na OkiemMK.com Dziękuję wszystkim, którzy zmienią adres bloga na blogrollu;)


http://okiemmk.com/


Grillowana pierś z kurczaka z hiszpańską szynką i 2 rodzajami sałatek






Dziś przyjechali do nas teściowie, więc miałam okazję trochę pogotować;) Na obiad przygotowaliśmy pierś z kurczaka z szynką hiszpańską na grillu - pierś była soczysta - po prostu pierwsza klasa. Do tego podaliśmy ziemniaczki z piekarnika z chili i rozmarynem oraz dwie sałatki, jedną z roszponki, którą robiłam już wcześniej oraz drugą z rukoli, którą robiłam częściowo z myślą o mojej akcji kulinarnej;)
Wszystko wyszło rewelacyjnie. Jednak grillowanie to jest to;) Zdrowo, smacznie i soczyście;) czuć wiosnę;)) Pierś tę możemy jeść także na zimno, wykorzystać ją jako szynkę do wypełnienia kanapki czy tortilli


Składniki:

pierś z kurczaka
szynka hiszpańska lub szynka parmeńska 1-2 plasterków na pierś z kurczaka
sól
pieprz


Przygotowanie:

pierś z kurczaka oprószamy solą i pieprzem układamy na niej z jednej lub z dwóch stron szynkę i grillujemy. My grillujemy te piersi w opiekaczu z wkładami do grillowania w zależności od grubości piersi z kurczaka od 6-12 minut. Standardowa pierś taka jak na zdjęciu to jest 10 minut. Pierś zostawiamy na około 2 minuty, aby soki z powrotem się wchłonęły i wcinamy;) My nie stosujemy do niej żadnego sosu, ale pasują sosy grzybowe, a dziś Teściowie jedli ją z sosem ziołowym (zioła prowansalskie, oregano, bazylia, biały pieprz) z mieszanki jogurtu z majonezem i ketchupem w proporcji 3:0,5:0,5.

Bardzo polecam to zdrowe i smaczne jedzonko, no i bardzo szybkie w przygotowaniu.

1 komentarz:

  1. A ja nam zrobię dziś na obiad tego Twoje kurczaczka:) O rezultatach doniosę:)

    OdpowiedzUsuń

Czytam każdy komentarz i jeśli mam możliwość odwiedzam każdego blogera i przeglądam jego stronę. Pozdrawiam ciepło i zapraszam ponownie;)))