Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Gotuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie OkiemMK.com. Zapraszam Was na nią serdecznie! Jeszcze dziś pierwszy post na nowym blogu, który cały czas udoskonalam! Konkursy oraz Wyzwania także zostały przeniesione na OkiemMK.com Dziękuję wszystkim, którzy zmienią adres bloga na blogrollu;)


http://okiemmk.com/


FIt: Szarlotka z migdałową posypka i domowymi lodami bananowymi


 Uwielbiam ten przepis. Jest przepyszny i inny. Jako cukrzyk jest to dla mnie idealny deser raz w miesiącu. Zamiast tłustych batoników czy ciężkich ciast. Szczególnie, że uwielbiam jabłka;)

przepis na 4 kokilki

pieczemy 30min 180st.C

Składniki:

ciasto:
2 kg jabłek
2 łyżki z cytryny
3-5 łyżek miodu
opcjonalnie cynamon,kardamon, gożdziki


kruszonka:
1 szklanka otrębów pszennych
1 szklanka zmielonych migdałów (gdy posiadamy migdały w całości kroimy je nożem, a potem kruszymy np. w blenderze)
1/4 szklanki cukru
50g masła

Przygotowanie:
I Jabłka obieramy kroimy i prużymy na patelni z miodem. Gdy odrobinę zmiękna dodajemy sok z cytryny i opcjonalnie przyprawy. Gdy jabłka będą miękkie ale nie rozpadające przekładamy je do kokilek. Do 3/4 wysokości.
II Kruszonkę mieszamy z wymienionych wcześniej składników i wysypujemy na jabłka na pozostałą 1/4 wysokości kokilki. Jak widać na załączonych zdjęciach i tak deser zmniejszy swoja objętość.
III Podajemy na ciepło (bardzo dobrze smakuje odgrzewana w mikrofali) np. z domowymi lodami bananowymi , konfiturą porzeczkową czy bitą śmietaną.














Przepis sprawdzony i częściowo zapożyczony z programu Rewolucje na talerzu;)

5 komentarzy:

  1. no no, piękne połączenia smakowe :)) chodzi za mną szarlotka do dawna, ale mam szlaban na pieczenie do soboty ;/
    pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki bardzo! to tak dietetycznie i prawie się nie piecze że można sobie pozwolić na coś w tygodniu;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku, jaką ja mam teraz ochotę na jedzenie... *P*

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mam talentu do pieczenia, ale czasem próbuje coś łatwego upichcić.Powyższe ciasto brzmi bardzo smakowicie, więc może spróbuje go upiec sama.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy przepis, jeszcze takiego nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń

Czytam każdy komentarz i jeśli mam możliwość odwiedzam każdego blogera i przeglądam jego stronę. Pozdrawiam ciepło i zapraszam ponownie;)))