Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Gotuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie OkiemMK.com. Zapraszam Was na nią serdecznie! Jeszcze dziś pierwszy post na nowym blogu, który cały czas udoskonalam! Konkursy oraz Wyzwania także zostały przeniesione na OkiemMK.com Dziękuję wszystkim, którzy zmienią adres bloga na blogrollu;)


http://okiemmk.com/


7 dniowa Dieta 1200 kcal dla ludzi lubiących diety w których się je


Dieta, którą znalazłam dobrych kilka lat temu w gazecie Tina. Niestety pozostała mi tylko pojedyncza kartka z tej diety, więc więcej szczegółów odnośnie źródła nie podam. Sama stosowałam ją 2 razy w odstępie kilku lat  i zawsze byłam zadowolona z efektów chudłam od 4-7kg, organizm pozbywał się toksyn, a ja nie miałam efektu jojo. Dieta nie sprawiała mi żadnego kłopotu - uwielbiam zupy. Zupy nie miałam dość tak jak to piszą w planie tygodniowym, ale nie miałam już ochoty na kurczaka do niej.
Jest to dieta opierająca się na zupie, którą jemy codziennie + dodatkowo stosujemy produkty z planu tygodniowego opisanego poniżej.
Pamiętajmy tylko, iż z każdą dietą winniśmy uważać i najlepiej konsultować ją.
Dietę stosujemy przez 7 dni. Z tego co czytałam nie powinno się jej stosować częściej niż 2 razy do roku, ale to są spostrzeżenia lekarza - nic o częstotliwości stosowania nie było w gazecie

Z podanych poniżej składników przygotujemy 5-6 litów zupy, która winna nam starczyć na tydzień. Przechowujemy ją w lodówce, mięso osobno. warzywa w zupie są al dente - lekko chrupiące. Możemy ją zabrać do pracy np. w termosie . Zupa jest lekko ostra, ale to my wybieramy jak ostra. Wiosna to idealny czas na taką dietę - mamy wszystkie warzywa pod ręką. Zamieszczam ta dietę ze względu na to,iż kilka osób mnie o nią prosiło, a teraz nie mogę sama jej stosować-  sorry za brak zdjęć- tej konkretnej zupy.

Podstawowe wskazówki:

*Nawet jeśli zjemy 4 talerze zupy winniśmy pić sporo niegazowanej wody, odtłuszczonego mleka, kefiru, soków warzywnych domowej roboty czy herbat owocowych.
*Aby urozmaicić sobie menu mieszajmy jogurt czy kefir z owocami, a z warzyw róbmy surówki i dodawajmy sos z jogurtu czy oliwy z oliwek. 
* nie żałujmy ulubionych ziół i ostrych przypraw
* Dieta ta bogata jest w błonnik, a on pochłania wiele wody - dlatego aby nie powodował zaparć - musimy pić naprawdę sporo

Plan tygodniowy:

1 dzień

*zupa 2-4 talerzy
*warzywa do woli
*owoce, oprócz bananów ile masz ochotę  (uwaga cukrzycy;))
*1 szklanka chudego mleka lub jogurtu naturalnego
*napoje do woli: niegazowana woda mineralna, herbata bez cukru i odtłuszczone mleko
2 dzień
*zupa 2-4 talerzy
*warzywa do woli
*1 duży pieczony ziemniak z 1 łyżeczką masła - do obiadu lub kolacji
* zioła i przyprawy do woli
*napoje do woli: niegazowana woda mineralna, herbata bez cukru i odtłuszczone mleko

3 dzień

*zupa 2-4 talerzy
*warzywa np. 1 szklanka duszonej marchewki lub miseczka brokułów z 1 łyżką masła
*1 szklanka chudego mleka lub jogurtu naturalnego
*napoje do woli: niegazowana woda mineralna, herbata bez cukru i odtłuszczone mleko

4 dzień

*zupa 2-4 talerzy
*3-4 bananów
*1 szklanka  jogurtu naturalnego lub owocowego light
*napoje do woli: niegazowana woda mineralna oraz 8 szklanek chudego mleko

5 dzień

*zupa przynajmniej 1 talerz - możesz nie mieć na nią ochoty
*surowe warzywa do woli
*20-30 dag grillowanej ryby lub piersi z kurczaka bez skóry
* 6 pomidorów
*1 szklanka chudego mleka lub jogurtu naturalnego
*napoje do woli: niegazowana woda mineralna, herbata bez cukru i odtłuszczone mleko

6 dzień

 *zupa 2-4 talerzy
 *20-30 dag grillowanej ryby lub piersi z kurczaka bez skóry
*surowe warzywa do woli
*1 szklanka chudego mleka lub jogurtu naturalnego
*napoje do woli: niegazowana woda mineralna

7 dzień
*zupa przynajmniej 1 talerz
* warzywa do woli
*owoce do woli (banany max. 2 średnie sztuki)
*napoje do woli: niegazowana woda mineralna oraz herbatki ziołowe np. z rumianka,mięty czy dziurawca

Przepis na zupę:

 Składniki:

1 cebula
1 ząbek czosnku
50dag marchwi
50dag korzeni pietruszki
50 dag rzepy
50 dag kapusty białej lub włoskiej
4 łodygi selera naciowego
40dag brokułu
1 kg fileta z piersi z kurczaka
2 łyżki oliwy
sól, pieprz, ostra papryka w proszku
4 litry odtłuszczonego bulionu z kurczaka - może być z kostki czy proszku
1 papryczka chili
sok z cytryny
natka lub koperek do posypania zupy

Przygotowanie:

I Warzywa korzeniowe i seler oczyść, opłucz.
II Cebulę i czosnek obierz i posiekaj
III Marchew i pietruszkę pokrój w plasterki, a rzepę w słupki, kapustę poszatkuj, łodygi selera pokrój na kawałki, brokuł podziel na różyczki.
IV Mięso umyj i osusz
V W naprawdę dużym garnku rozgrzej oliwę i obsmaż mięso oprószone solą pieprzem i papryka - najlepiej w dużych kawałkach - będzie później łatwiej wyjąć.
VI Dodaj do mięsa czosnek i cebulę - usmaż na szklisto mieszając 
VII Wrzuć pozostałe warzywa i smaż kilka minut, następnie wlej bulion, zagotuj, zmniejsz ogień i gotuj jeszcze ok 8 minut.
VIII Chili potnij w cienkie krążki i dodaj do zupy.
IX Mięso wyjmij, wystudź i pokrojone schować osobno do lodówki
X Zupę dopraw solą i sokiem z cytryny
XI Podając zupę dokładaj do niej kawałki mięsa i posypuj natką pietruszki

Jestem ciekawa czy ktoś spotkał się z podobną dietą i jak podoba się ona ludziom;)





23 komentarze:

  1. Jestem pierwszy raz na tej stronie, zainteresowała mnie dieta z Tiny i mam pytanie czy ta zupa się nie zepsuje przez 7 dni, czy ją zamrozić w porcjach. Pozdrawiam DanaM.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam! Mi zupa się nie zepsuła - przy trzymaniu osobno mięsa i zastosowaniu pozostałych zasad, ale jeśli chcesz możesz zamrozić sobie część, myślę,iż to nie zaszkodzi;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za odpowiedź,spróbuję tą dietę i dam znać jak mi poszło. DanaM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, iż dieta zadziała i będziesz zadowolona. Trzeba tylko pamiętać, aby po zakończeniu diety stopniowo wprowadzać do codziennego jadłowpisu węglowodany w tym cukry. To znaczy jeść w umiarze makarony itp. Jakby co to postaram się odpowiedzieć na każde pytanie, łącznie znam już 10 osób (plus ja ) które zastosowały tę dietę, więc doświadczenia z nią mam zebrane :D

      Usuń
  4. Cześć Marta, troszkę się opuźniła moja dieta ale właśnie zaczynam od jutra. Zupa już jest. Krojenie zajęło więcej czasu niż samo gotowanie. Garnek rzeczywiście musi być bardzo duży.Warzywa wyszły mi lekko twarde, czy takie mają być? Pozdrawiam DanaM

    OdpowiedzUsuń
  5. hej! fakt super szybko się jej nie robi, ale to w końcu na 7 dni...odpowiedź na pytanie brzmi: tak! takie warzywa mają więcej wartości odżywczych i mają być twardawe-lekko al dente...pobudzają trawienie, są mniej kaloryczne niż ugotowane...a jak Ci smakuje? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Zupa w smaku jest lekko pikantna, na razie jest ok., nie wiem jak będzie pod koniec diety?:)
    DanaM

    OdpowiedzUsuń
  7. Cześć Marta, jestem 5-ty dzień na tej diecie i już 4 kg mniej. Chciałabym jeszcze więcej(mam sporą nadwagę)i będę się starać bo Twoje przepisy mi pasują. Jeśli chodzi o zupę, nie jest zła, ale zapach kapusty przypomina mi dietę kapuścianą, którą kiedyś stosowałam.
    Pozdrawiam DanaM

    OdpowiedzUsuń
  8. I jak tam po diecie?? Ostatnio zwrócono i uwagę na fakt,iż sami nie wiemy ile różnych tuczących rzeczy znajduje się w produktach, które jemy. Jeśli chciałabyś zgubić więcej kilo może warto zrobić sobie badania i udać się do specjalisty. Ja tak zrobiłam i schudłam już teraz - 14kg;) pozdrawiam i trzymam kciuki

    OdpowiedzUsuń
  9. Dietę skończyłam, ale kontynuuję dalej, pieczywo białe zamieniłam na pełnoziarniste (3 kromki dziennie), mięso chude pieczone nie smażone,itd. do tego doszedł basen 2 razy w tygodniu i ćwiczenia. Mam pytanie ile węglowodanów dziennie można spożyć?
    Badania robię co 3 m-ce są ok. Do dietetyka pójdę jak nie poradzę sobie sama.
    Dzięki za kciuki. DanaM

    OdpowiedzUsuń
  10. szczerze mówiąc to nie wiem...nie mam takiego wykształcenia, dlatego odsyłam do jakiś poradników lub specjalistów...ogólnie zaleca się diety 1200-1800kcal...to jest to co wiem po lekturze różnych książek...ja przy swojej diecie jadłam: węglowodany proste 30% dziennego zalecanego spożycia, a węglowodany złożone 60-80% dziennego zalecanego spożycia tzw. GDA, ale to zależy od różnych parametrów...zaleca się ogólnie unikać węglowodanów prostych m.in. w formie cukrów, a złożone są nam potrzebne abyśmy nie głodzili się...dobre białko np. w formie pełnoziarnistego pieczywa,chudego mięsa,roślin strączkowych powinno znaleźć się w każdym posiłku pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za odpowiedź. Na razie daję radę, do końca września chciałabym schudnąć ok 10 kg.
    DanaM

    OdpowiedzUsuń
  12. Zaczelam w sobote i dam znac jak poszlo. Nie mam nadwagi ale kilka kilogramow wiecej noz przed 2ma ciazami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czekam za wynikami!;) sama jestem ciekawa jak wiele osób zgubi choć 2 kg po tej diecie;)

      Usuń
  13. Witam dzisiaj wpadłam na tą diete I od poniedziałku zaczynam , za mna juz naprawde wiele diet z roznymi efektami.Ostatnio przybrałam na wadze I mam do zrzucenia 10kg o efektach z pewnoscia napisze.Pozdrawiam Dana F.

    OdpowiedzUsuń
  14. dziewczyny jak zrobić odtłuszczony bulion z kurczaka do tej zupy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja gotuję tradycyjnie rosół, czekam jak ostygnie, następnie ściągam warstwę tłuszczu, który wytworzył się na powierzchni i tyle. Możesz także zrobić bulion tylko na warzywach;)

      Usuń
  15. Dziękuję za odpowiedź, od jutra zaczynam trzymajcie kciuki za efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  16. uważam że dieta jest naprawdę spoko, jednak 7 dni to zdecydowanie za mało żeby skutecznie i na stałe zmniejszyć wagę, czy nawet porządnie oczyścić organizm z toksyn. Podoba mi się dieta 1200 kalorii. Na diety-odchudzajace.info.pl/dobra-skuteczna-dieta-odchudzajaca-i-niskokaloryczna dokładnie opisali o co chodzi, wiecie, na czym tak naprawdę polega ta dieta. Odrobinę mniej kalorii, nawet się nie zauważy, a kilogramy znikają :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wczoraj skończyłam dietę i dziś na wadze mam 2 kg mniej. Robiłam czasem odstępstwa ale starałam się zachować wartość kaloryczną. Zupa bardzo dobra i jest to super pomysł, żeby mieć gotowe jedzenie jak się wróci np. z pracy, bo czasem wtedy dopada mnie głodomorra lodówkowa. Z pewnością jeszcze wrócę do tej diety, bo do lata chciałabym, zrzucić jeszcze kilka kg.

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam
    Mój wujek schudł 26 kilo,mama 16 w dwa miesiące i do dzisiaj wagę utrzymuje ( 5 lat). Teraz ja ją stosuje i to chyba pierwsza dieta która nie jest katorgą. Pozdrawiam. 8 dzień 4 kilo mniej))))))))). Ja robię pół porcji zupy , która starcza na około 4 dni . Bez problemu wytrzymuje w lodowce

    OdpowiedzUsuń

Czytam każdy komentarz i jeśli mam możliwość odwiedzam każdego blogera i przeglądam jego stronę. Pozdrawiam ciepło i zapraszam ponownie;)))