Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Gotuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie OkiemMK.com. Zapraszam Was na nią serdecznie! Jeszcze dziś pierwszy post na nowym blogu, który cały czas udoskonalam! Konkursy oraz Wyzwania także zostały przeniesione na OkiemMK.com Dziękuję wszystkim, którzy zmienią adres bloga na blogrollu;)


http://okiemmk.com/


Moja dieta na 2013 rok dla potrzebujących

 








Kurczę jak nie jedno to drugie! Zmagam się z chorobą wywołana nieodpowiednim leczeniem i jestem na diecie więc żegnajcie węglowodany, tłuszcze i cukry! ;( owoce, słodkie papa;( Jak tylko się przestawię i zacznę próbować będę zamieszczać przepisy przystosowane dla mnie. Tymczasem możecie poczytać o moich ograniczeniach i zastrzeżeniach diety. Dodam,iż dzięki lekom i tej diecie schudłam mimowolnie 4kg przez 20 dni - przy minimalnym ruchu (niestety nie mogę ćwiczyć do czasu operacji). Polecam tę dietę dla osób, które mają problemy z wagą, zbyt dużą ilością cukru, cholesterolu i  trójglicerydów we krwi oraz magazynującej się wodzie w organizmie. Dieta jest mocno restrykcyjna, a ja na święta pościłam. Dzięki rodzince i odpowiednim lekarzom staję na nogi więc i wy możecie;))
Oczywiście pamiętajmy,iż z dietami należy uważać i nie eksperymentować, tylko zaczerpnąć fachowej porady. W każdej diecie ważne jest, aby jeść -zmienne jest tylko to co jemy.
Podstawowe zasady:
 Ilość posiłków: 5-6 dziennie. Niewielkie ilości

Godziny spożywania posiłków: 
Posiłki w odstępach co 2,5 h (3 podstawowe w odstępach 5 h od siebie)

 Jak gotować potrawy: 
potrawy podajemy: gotowane, grillowane, na parze oraz z piekarnika - należy całkowicie zrezygnować ze smażenia

Napoje: 
min. 1,5 l/24h woda oraz herbaty ziołowe i zielone - jest to dieta bogata w błonnik, więc zalecane jest pić więcej

Mięso: 
piersi z kurczak i indyka, mielone z tego mięsa, wołowina 2x w miesiącu
ryby na parze,gotowane pieczone - koniecznie bez panierki
możemy popatrzeć na ryby w puszkach np. szprotki w sosie pomidorowym - zawierają dużo kwasów Omega 3 , a niewiele węglowodanów

Owoce:
zero soków owocowych, jogurtów z owocami i niestety owoców
możemy zjeść kiwi, grejpfruta oraz pół pomelo do godziny 12,00 nie później do 4 razy w tygodniu

Warzywa:
wszystkie do woli, musimy tylko uważać z warzywami z puszki

Produkty mleczne: 
jogurty,kefiry,maślanki 0% *
mleka niewiele, a jak już to 0,5%

Sery:
tylko białe - grani, twarożki

Makarony,kasze,ryże:

Makarony razowe durum - do szklanki suchego produktu dziennie
Kasze, ryże, kuskus - do 0,5szklanki suchego produktu dziennie
Ryże oraz kuskusy zalecam dzikie, brązowe

Pieczywo:
graham, razowe do 3 kromek dziennie

Masła oraz oleje:
Margaryny z kwasami omega lub masło z awokado na które zamieszczę przepis  jak będę robić koleją porcję
oliwa z oliwek

Musimy pamiętać, aby wyeliminować jak najwięcej węglowodanów z naszej diety, a niektórzy z nas mogą nie zdawać sobie sprawy z tego iż do węglowodanów zaliczane są cukry i bardzo często na opakowaniu nie piszą konkretnie,ile w tych węglowodanach jest cukrów. Niestety trzeba czytać etykiety. Mnie natomiast najbardziej zdziwiło jak wiele cukrów dodawanych jest produktów po których się tego nie spodziewamy np. standardowe znane płatki zbożowe z dodatkiem rodzynek i jabłek na 100g produktu zawierają, aż70g węglowodanów, a w tym 53g cukrów.

Mnie najtrudniej było odzwyczaić się od makaronów i owoców, bo słodyczy jadłam niewiele. Po okołu 2 tygodniach było już lepiej, a po 21 dniach czyli dziś zaczynam szukać jakiś różnorodności i wariacji z warzywami, rybami i kurczakiem - choć muszę przyznać, iż  po tej diecie chyba zostanę jaroszem bo na kurczaka trudno mi spojrzeć;))
W razie pytań czekam. Szukając materiałów i tworząc przepisy dla siebie - postaram się w miarę możliwości pisać o różnych ciekawostkach i zamieszczać co ciekawsze przepisy.

c.d.n


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytam każdy komentarz i jeśli mam możliwość odwiedzam każdego blogera i przeglądam jego stronę. Pozdrawiam ciepło i zapraszam ponownie;)))