Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Gotuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie OkiemMK.com. Zapraszam Was na nią serdecznie! Jeszcze dziś pierwszy post na nowym blogu, który cały czas udoskonalam! Konkursy oraz Wyzwania także zostały przeniesione na OkiemMK.com Dziękuję wszystkim, którzy zmienią adres bloga na blogrollu;)


http://okiemmk.com/


Podstawy: Gotowanie w woku

W kuchni chińskiej według mnie liczą się przede wszystkim nietypowe dla kuchni polskiej przyprawy i dodatki oraz wok z całym oprzyrządowaniem. W poznaniu podstawowych zasad KCH pomógł mi program Kuchnia chińska jest łatwa z Ching-He Huang na BBC Lifestyle. Kobietka w cudowny sposób zaznajamia nas z kuchnia Chin sprawiając, iż dania te nie wydają nam się już tak skomplikowane. 

Rzecz najważniejsza –PRZYPRAWY I DODATKI

      Święta trójca kuchni chińskiej to: czosnek, chili i imbir. Polecam wszystkim świeży imbir. Nigdy go nie stosowałam, bo nie pasował mi jego smak w proszku, ale świeży starty imbir to cudo! Świeży, lekki smak z nutą cytryn;)
Pamiętamy także o sosie sojowym jasnym i ciemnym oraz occie ryżowym jasnym i ciemnym (posmak wina). Z dodatków, które proponuje Ching-He uwielbiam olej sezamowy i z orzeszków arachidowych oraz wino ryżowe (jak alkohol cherry, jeśli nie możemy dostać wina możemy zastosować właśnie cherry). Produkty te można kupić taniej przez internet i praktycznie jedząc chińszczyznę kilka razy w miesiącu zużywamy je w ciągu roku. Inwestujemy raz...a inwestycja w smak jest najważniejsza. Jedzenie winno sprawić przyjemność, a nie być czynnością, w trakcie której pochłaniamy je - nie wiedząc co jemy. Podejście takie jest zarówno złe jak i niezdrowe. Dlatego zamiast zamawiać gotowe jedzenie - urozmaićmy naszą kuchnię nowymi smakami.
Ocet ryżowy idealnie zmiękczy nam mięso, a olej sezamowy dodany na końcu przygotowywania potrawy nada przydymionego smaku.
!Należy pamiętać, iż sosy sojowe zawierają już sól dlatego spokojnie możemy jej nie dawać do potrawy.!
 Bardzo ciekawa przyprawą i dla mnie nowością jest pieprz syczułański - bardzo ostry o anyżowo - cytrynowej woni. Możemy go dodać do wołowiny czy kurczaka.

 WOK i gotowanie potraw

  Zanim zakupimy wok z oprzyrządowaniem winniśmy najpierw dobrze się rozeznać w jego rodzajach. Możemy zakupić wok ze spodem półokrągłym, do którego dokupujemy podstawkę, którą ustawiamy na naszej kuchence, albo z dnem prostym dostosowanym do naszych kuchenek. Ja osobiście polecam dwa rodzaje wok-ów: żeliwny oraz ze stali węglowej, który należy sezonować. Sezonowanie woka jest niczym rytuał. Najlepiej ten rytuał przedstawia poniższy filmik z Ching-He:http://youtu.be/nDp_2x9kE8o

Gotowanie potraw w woku jest szybkie i ja osobiście polecam gotowanie partiami np. najpierw mięso, które odkładamy a na jego tłuszczu i sosie podsmalamy w odpowiedniej kolejności warzywa, na koniec dodajemy z powrotem mięso i wykańczamy przyprawami oraz jeśli trzeba zagęszczamy.
Polecam moją wołowinę na ostro w woku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytam każdy komentarz i jeśli mam możliwość odwiedzam każdego blogera i przeglądam jego stronę. Pozdrawiam ciepło i zapraszam ponownie;)))