Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Gotuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie OkiemMK.com. Zapraszam Was na nią serdecznie! Jeszcze dziś pierwszy post na nowym blogu, który cały czas udoskonalam! Konkursy oraz Wyzwania także zostały przeniesione na OkiemMK.com Dziękuję wszystkim, którzy zmienią adres bloga na blogrollu;)


http://okiemmk.com/


Podstawy: Krótko o Makaronach

 Makarony czyli PASTY


Makarony wcale nie są niezdrowe i tuczące. Podane w odpowiedni sposób z lekkostrawnymi sosami mogą wspomagać odchudzanie i dostarczać nam wielu niezbędnych substancji. Najbardziej lekkostrawne i zdrowe i dostępne w naszych sklepach są makarony z mąki z pszenicy Durum oraz żytnie. Dalej mamy także makarony z mąki gryczanej, ryżowej, kukurydzianej czy sojowej. Pełen talerz spaghetti z chudym mięsem i pomidorowym domowym sosem ma tyle kalorii co czekoladowy batonik. Należy pamiętać po prostu, aby nie mieszać ich z tłustymi sosami. Ponadto makaron zawiera tryptofan -aminokwas z którego w organizmie powstaje serotonina czyli tzw. hormon szczęścia, pomagają także przy stresie, zaparciach i regulacji poziomu cukru i cholesterolu we krwi.

---------------------------------------------------------
Jak Gotować I Podawać Makarony 
------------------------------------------------

Makaron nieodpowiednio przygotowany (za twardy lub rozgotowany) nie będzie ani smaczny ani zdrowy, dlatego należy poświęcić mu odrobinę uwagi i gotować al dente w odpowiedniej ilości osolonej wody.I. Makarony muszą mieć określoną ilość miejsca - dlatego najlepiej stosować wysokie lub duże garnki. Możemy także zaopatrzyć się w garnek do gotowania makaronu od razu z cedzakiem.
II. Makarony winno się gotować w dużej ilości wody - na 1/4 kg minimum 1,5 litra wody
III. Woda nieosolona szybciej się zagotowuje - tak więc solimy wodę po zagotowaniu. Tak samo robimy z oliwą z oliwek, dzięki której makaron nie będzie się tak kleił(lecz nie jest to konieczne - zamiast możemy regularnie go mieszać)
IV. Makaron wkładamy zawsze do wrzącej wody i gotujemy bez przykrycia. Makarony typu spaghetti - długie wkładamy do wody i stopniowo zanurzamy. 
V. Istnieje wiele sposobów na sprawdzenie czy makaron jest dobry. Dobrze ugotowany winien być miękki, ale jednocześnie stawiać opór zębom. Niektórzy sprawdzają makaron rzucając "kluskiem" o ścianę przy kuchence (kafelki, blacha od kuchenki) - jeśli makaron się przyklei jest dobry - ale szczerze jeszcze tego nie sprawdzałam;)))
VI. Po odcedzeniu makaron mieszamy od razu z sosem, aby się nie kleił - makaron nie zawsze musi całkowicie odcieknąć - niektóre przepisy wymagają odrobinę wody z gotowania makaronu - ze względu na zawartość skrobi, a ponadto wilgotny makaron lepiej wchłania sos. Najlepiej wymieszać go na patelni - wtedy nadmiar płynu wyparuje, a sos oklei makaron;)
VII. Makaron podawany na zimno w sałatkach winno się po odcedzeniu zlać zimna wodą i wymieszać z dodatkami do sałatki lub oliwą z oliwek - aby się nie kleił;)
 
 
 
Z makaronów na moim blogu polecam szczególnie:
 
 
 
 
 
 Ponadto zapraszam także aby przyjrzeć się jutrzejszemu postowi z delikatną i dietetyczną pastą bolognese z mięsem wołowym.
Pozdrawiam i życzę smacznego;)
 

I    p a m i ę t a j m y  dobrze przyrządzony  makaron to prawdziwe niebo w gębie;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytam każdy komentarz i jeśli mam możliwość odwiedzam każdego blogera i przeglądam jego stronę. Pozdrawiam ciepło i zapraszam ponownie;)))