Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Gotuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie OkiemMK.com. Zapraszam Was na nią serdecznie! Jeszcze dziś pierwszy post na nowym blogu, który cały czas udoskonalam! Konkursy oraz Wyzwania także zostały przeniesione na OkiemMK.com Dziękuję wszystkim, którzy zmienią adres bloga na blogrollu;)


http://okiemmk.com/


Domowa Pizza


Przepis ten otrzymałam od BFF i jak dla mnie jest najlepszym z wypróbowanych. Prawdziwa domowa pizza.mniam....;)


Składniki:
0,5 kg mąki pszennej
1 jajko
1/3 opakowania świeżych drożdży
1/4 szklanki mleka
1/4 szklanki wody
po jednej łyżeczce soli, oregano, pieprzu, cukru
1 łyżka oleju
ketchup i przecier, oregano, bazylia do sosu na spód
ser
ponadto dowolne składniki do pizzy

Przygotowanie:
tworzymy zaczyn z drożdży,cukru, wody i lekko podgrzanego mleka. Do zaczynu dodajemy jajko i mleko i mieszamy- najlepiej w szejkerze. Do miski przesiewamy mąkę do której dodajemy oregano i pieprz, a następnie zaczyn. Wyrabiamy ciasto i na koniec polewamy sobie ręce olejem- dzięki temu ciasto będzie łatwo odchodzić od ręki. Jeśli chcemy oby ciasto było cienkie wykładany je po 10min.(pod przykryciem). smarujemy sosem oraz wykładamy składniki i pieczemy ok. 25minut w 180st. C i takie ciasto polecam. Jeśli chcemy, aby ciasto wyrosło zwiększamy czas pieczenia do ok 45minut. Pamiętajmy, iż ciasto drożdżowe potrzebuje trochę więcej wodnistych produktów, aby nie wyschło

3 komentarze:

  1. To przepis ode mnie?
    Chyba nie, bo to by znaczyło, że jestem tylko koleżanką, a nie przyjaciółką;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tylko jedną przyjaciółkę i bez jej zgody nie umieszczałabym jej danych więc zastosowałam zamiennik;p ale zmienię jeśli pozwolisz;p

    OdpowiedzUsuń

Czytam każdy komentarz i jeśli mam możliwość odwiedzam każdego blogera i przeglądam jego stronę. Pozdrawiam ciepło i zapraszam ponownie;)))