Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Gotuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie OkiemMK.com. Zapraszam Was na nią serdecznie! Jeszcze dziś pierwszy post na nowym blogu, który cały czas udoskonalam! Konkursy oraz Wyzwania także zostały przeniesione na OkiemMK.com Dziękuję wszystkim, którzy zmienią adres bloga na blogrollu;)


http://okiemmk.com/


Podstawy: Sałatki


Swoja historię kulinarną jako nastolatka zaczynałam właśnie z sałatkami. Uważam je za dobre potrawy na sam początek nauki fachu;). Gotujemy w nich niewiele, ale stworzyć naprawę dobra sałatkę nie jest łatwo. Sekret tkwi w przyprawach. Moimi ulubionymi sałatkami są te z makaronem i ryżem. Ryż idealnie komponuje się z ananasem i tuńczykiem, a makarony właściwie ze wszystkim.
Bardzo lubię sałatkę makaronową z brokułem.  
Sałatki mogą być prostym i łatwym daniem, które nie jest ciężkostrawne i idealnie sprawdza się przy wielu okazjach…
W miarę upływu czasu będę zamieszczań przepisy na nie w  kolejnych postach... sałatki są idealną przekąska na imprezy, różne uroczystości, ale także dobrą alternatywą gdy mamy ochotę coś przegryźć, a wiadomo ciastka i czekolada oraz przekąski typu chipsy, paluszki nie służą nam jak powinny!!
Większość warzyw i owoców jedzona na surowo i zblanszowana dostarcza nam wielu witamin i minerałów w porównaniu do gotowanych warzyw.
A dodatki mogą pobudzać nasze trawienie, dostarczać nam to co niezbędne. Jeśli ktoś musi uzupełniać kwasy omega3 i omega 6 to ryby i oliwa z oliwek jako dodatek sprawdzą się idealnie.
Najlepszy jest do niej według mnie makaron tzw. ryżowy ale może być również penne lub kokardy. Dodajemy do sałatki według uznania inne składniki jak szynka z indyka i ser żółty w kostkę oraz brokuł, który blanszujemy*, kukurydzę i np. drobno pokrojony por (ja używam go zamiast cebuli, gdy uważam że daje ona za mocny smak lub gdy ktoś z jedzących ma słabszy żołądek;)).
Jeśli chodzi o sos do sałatki to jogurt i majonez w proporcjach, które lubimy( moje proporcje: powiedzmy, iż na paczkę makaronu dodajemy mały jogurt i 2 łyżki majonezu i później jeśli trzeba dodajemy któryś z tych składników) Wcześniej dodawałam sam majonez, ale z jogurtem sałatka jest mniej sucha i zdrowsza;). Sos dobrze jest go wymieszać osobno z przyprawami i dopiero później dodać do pozostałych składników. Z przypraw do tej sałatki preferuję pieprz, oregano i cząber (wedle uznania) oraz szczyptę papryczki chili i czosnku (dla mnie szczypta w tym wypadku to dwa przekręcenia młynka:))

Blanszować czyli  "podgotować" brokuł, ale tak aby nie zmiękł i nie stracił swoich właściwości odżywczych. Wrzucamy brokuł do wody solimy go delikatnie i gdy woda z nim się zagotuje zostawiamy go w tej wodzie ok 3minuty a następnie zlewamy zimną wodą. Kiedyś nie lubiłam brokułu, ale było to związane z tym,iż kilka razy podano mi go w nieodpowiedniej formie był za miękki wręcz rozgotowany, a moim zdaniem najlepiej spakuje gdy jest jędrny i lekko twardy.

Przykładowe sałatki z mojego menu:
Makaronowa z Tuńczykiem 




3 komentarze:

  1. O! właśnie o to mi chodziło, chciałam zrobić ostatnio tę sałatkę z tuńczykiem i ananasem lecz nie pamiętałam wszystkich składników. Teraz już mogę zaszaleć;) Madzia

    OdpowiedzUsuń
  2. ja za to z checią zjadłabym Twoje chili con corne do nachosów Madziu;)

    OdpowiedzUsuń
  3. zupełnie o tym przepisie zapomniałam, koniecznie muszę go poszukać, no i oczywiście się nim z Tobą podzielę:)

    OdpowiedzUsuń

Czytam każdy komentarz i jeśli mam możliwość odwiedzam każdego blogera i przeglądam jego stronę. Pozdrawiam ciepło i zapraszam ponownie;)))